Het vervolg - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu Het vervolg - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu

Het vervolg

Door: pascalvanmaasakkers

Blijf op de hoogte en volg Pascal

14 April 2012 | Zuid-Korea, Seoel


We zijn al weer dik 6 weken in Korea en de tijd vliegt nog steeds. Elke dag maken we weer iets nieuws mee, ontdekken we iets of proeven we weer wat nieuws. De afgelopen weken heb ik dan ook zeker niet stil gezeten. Zo ben ik naar het Olympisch park geweest waar 4 hele grote stadions staan met waar voorheen verschillende onderdelen beoefend werden. De meeste zijn omgebouwd tot theaters/ concerthallen maar het zwemstadion en het tennis stadion waren in ere behouden. Als eerste bezochten we het museum waar we van alles over de Olympische spelen tot nu toe vonden en natuurlijk over de Olympische spelen van 88 die is Seoel plaats vonden. Een perfecte voorbereiding voor de trip die ik na deze studie ga maken naar Londen om daar 1,5 week te mogen genieten van de Olympische spelen. We merkte dat er ook veel gegokt werd want we dachten de entree van het wielrenstadion in te gaan maar het bleek een gokcenter te zijn waar men kon gokken op het wielrennen dat heel ergens anders werd gehouden. Toen we bij het tenniscourt waren, waren er paar mensen aan het tennissen en ik vroeg heel vriendelijk of ik misschien een balletje mocht slaan. Dit mocht wat super vet was en een paar mooie foto’s opleverden. Ook zijn we in het zwemstadion geweest en wilde de turnhal bezoeken maar daar was een concert waar die avond een optreden zou plaats vinden en dus niet toegankelijk voor ons.

In de loop van de week kwam Shiraz langs voor zaken. Dit is de man van mijn trainster bij SDO en we hadden afgesproken samen wat te gaan eten. De avond werd erg gezellig en hij had voor mij m’n voetbalschoenen mee genomen en KAAS, iets wat ik denk k het meest mis. Nu zijn dat misschien worstenboordjes (dank zei coen, die een foto van een bord vol net worstenbroodjes of facebook moest plaatsen en mij aan deze smaakvolle lekkernij deed herinneren). We besloten later deze week nog een keer af te spreken en dan het nacht leven te gaan verkennen.

De avond erop (woensdag) wilden ik en Roman en Bartek erg graag de wedstrijd Milan tegen Barca zien. Deze begon echter pas om 3.45 lokale tijd. We besloten naar een Fifa “bar” te gaan die vol staat met banken en TV’s en waar we op de Playstation fifa of andere spellen kunnen spelen. Na een aantal uur was het dan half 3 in de nacht en besloten we de taxi naar Itawon te nemen waar je een aantal sportsbars/ pubs hebt en je dus voetbal kan kijken. Daar hebben we de saaie wedstrijd gekeken en uiteindelijk lagen we om 7 uur in bed.

De donderdag was Roman jarig, het plan was om iets te gaan drinken maar uiteindelijk promoveerden we naar zuipen en werd het een hilarische avond! En ook weer lekker laat. De vrijdag had ik weer met Shiraz afgesproken, we zijn eerst naar een bar geweest en toen nog even het nacht leven bekeken samen met m’n vrienden.

De zaterdag zou ik een Meet-up party hebben, een Koreaan uit m’n klas had me daarvoor uitgenodigd en het scheen heel leuk te zijn alleen ik was zo moe en brakjes van de 4 avonden ervoor dat ik naar een barretje ben gegaan met Shiraz en 3 anderen wat ben gaan drinken en het idee was om optijd naar bed te gaan. Rond 2 ofzo, want de volgende dag wilde ik de Derby: Suwon – Fc Seoel zien. Dit werd het niet helemaal en na bijna niets te hebben gedronken (vind ik al erg goed van me zelf) lag ik om 5 uur in m’n bed om vervolgens weer om 12 uur te kunnen vertrekken richting Suwon dat net buiten seoul ligt.
Toen ik wakker werd was ik erg moe maar had helemaal nergens last van, was erg blij dat ik niet veel gedronken had en kon gaan genieten van een hele mooie dag. Deze begon echter met een domper omdat Roman en Bartek wel teveel gedronken hadden en zich beide te brak voelden om mee te gaan. Uiteindelijk ging Tanja, meisje uit ons studentenhuis mee. Een maal onderweg zag ik in de metro 2 mensen die helemaal in FC Seoel tenue waren en er westers uitzagen. Het bleek dan ook een Engelsman en een American te zijn die alle bij Engelse les gaven op een Highschool en er al voor 3 jaar woonden. Ik vroeg of ik met ze mee mocht en dat vonden ze goed wat voor mij zeker een stuk gezellig was ;). We hadden al gehoord dat de wedstrijd erg goed bezocht zou worden omdat het een derby was. Dus was dan ook zeker het geval. Het stadion had een capaciteit van 45 duizend man en ik durf te zeggen dat het zeker gevuld zat met minimal 40.000 man. Het was dus heel erg sfeervol en de spreekkoren gingen heen en weer. De week erna was niet heel erg speciaal. De broer van Roman kwam langs en die zijn vele dingen gaan bezoeken. Overdag vaak naar school en s’avonds gaan we vaak om de avond iets doen. Meestal is het of pokeren, poolen of Fifa spelen.

Op zaterdag 7 april hadden we een uitje vanuit school naar de Korean folk village. Hier zagen we de oude rituelen zoals, dans, martialarts, festival muziek van vroeger en hoe iemand over een touw heen kon lopen. Verder zagen we de gevangenissen van vroegen, de huisjes waarin ze leefden en hadden we een food market met alle traditionele gerechten. Wel jammer was dat we bij elkaar moesten blijven en ik zo maar de helft van het hele park heb gezien. Maar des ondanks was het enigszins ook wel indrukwekkend.
Op zondagavond moest PSV voetballen voor de Beker, deze kon ik natuurlijk niet missen en samen met m’n vader en ruud heb ik via skype de eerste helft van het voetbal gekeken. Aangezien het hier nu 7 uur later was, was ik hier al jarig! 21!!! Ze hebben gelijk gezongen en zo hebben we al kletsend samen het voetbal gekeken, erg leuk. Het enige nadeel was dat de stream op mijn laptop 1 minuut achter liep en ik dus wist aan de reactie van hun of ere en goal was gescoord of een spannend moment was, etc. Dus heb ik na de eerste helft besloten om de wedstrijd alleen af te kijken om de spanning er in te houden.

De maandag op mijn verjaardag heb ik heel veel geleerd! Ik had namelijk een toets op dinsdag ochtend en heb op deze manier de saaiste verjaardag ooit meegemaakt denk k maar dat werd helemaal goed gemaakt op de dinsdag erna!
Al vroeg in de ochtend had ik m’n eerste examen. Voor mijn gevoel verliep hij matig. Had het gevoel dat ik de helft zeker goed had beantwoord maar over de andere helft twijfelde ik wel een beetje. De test was een meer keuze test van At/m E maar de antwoorden verschilde vaak maar heel minimaal waardoor de twijfel af en toe groot was. S’avonds had ik m’n feestje, ongeveer 25 man was er en we hebben van 9 tot 12 lekker gedronken voor nog geen 8 euro p.p. Daarna met z’n alle opstap en zo werd mijn verjaardag helemaal goed gemaakt!
Woensdag was lekker brak zijn maar op donderdag 12 april heb ik mijn punt terug gekregen van de toets en het bleek een C te zijn (staat voor een 7) vind ik dus erg goed, maar meer dan 50% van de klas hat een B of een A. Maar m’n eerste toets heb ik dus gehaald en laten we hopen dat dit een goed teken voor de rest is! Over 2 weken heb ik de Mid-term exams en dat houd in dat ik van de overige 4 vakken examens heb.

Owja, ik ben ook naar de kapper geweest en heb besloten een Koreaans kapseltje te nemen

Gr Pascal

  • 15 April 2012 - 12:19

    Lucia:

    geweldig dat je het eerste examen gehaald hebt, dat valt weer reuze mee.
    wel een apart kapsel, ben benieuwd hoe het zit na een keer wassen.

  • 16 April 2012 - 19:01

    Linda En Ralf :

    Hej Pascal1

    Ik heb je site van Marieke gekregen! Wat een verhalen kun jij schrijven! Gaaf hoor! Ik heb al stiekem door je foto's gebladerd, jeetje wat heb je al veel gezien! Super!
    Marieke heeft het ook erg naar haar zin! Leuk hoor!
    Ik vind jullie maar stoere wereldreizigers! Ik ga binnenkort al je verhalen lezen, heb er helaas nu geen tijd voor! Maar ik ben wel nieuwsgierig geworden!

    Liefs
    Ralf en Linda ( vrienden van de familie widlak)

  • 23 April 2012 - 07:07

    Pascal:

    Heej Ralf en Linda!

    Ja het gaat hier erg goed!!
    idd al veel meegemaakt en wordt alleen maar meer en mooier!

    Ik moet nog steeds een keertje langs komen (zeg het al veel te lang en nog steeds niet gedaan) en dan gaan we een lekker zelf gemaakt cocktailtje benutten! En dan kan ik m'n mooie verhalen en Marieke de hare komen vertellen!!!

    Gr pascal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascal

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 14279

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Eventjes studeren in Zuid-Korea

Landen bezocht: