aankomst + Kuala Lumpur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu aankomst + Kuala Lumpur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu

aankomst + Kuala Lumpur

Door: pascalvanmaasakkers

Blijf op de hoogte en volg Pascal

21 Februari 2012 | Indonesië, Batavia

Mijn reis naar Azië begint op 6 februari in om 5.00 uur in de ochtend. Vanwege het slechte weer (waar ik me op dit moment lekker geen zorgen om hoeft te maken) kon ik de trein niet nemen en was mijn moeder zo vriendelijk om mij en Luuk weg te brengen naar Schiphol. We waren ruim op tijd en klaar voor de lange vlucht richting KL (Kuala Lumpur). De vlucht was vlekkeloos verlopen en na 12 uur vliegen stonden bij de terminal Floor en Karlijn op mij te wachten met een toepasselijk welkoms bordje met de tekst: Welkom Pasckallie von Maassie. Op het vliegveld moesten we nog 4 uur wachten op de vlucht van luuk en konden we gezellig bij kletsen. Floor en Karlijn hadden namelijk al 3 maanden door Azië gereisd en nu gaan luuk en ik ze vergezellen voor een paar weken. In grote lijnen had ik/wij de trip voor de komende weken geplant voor dat ik mijn studie in Korea ga volgen: 1. Maleisië, 2. Sumatra (Indonesië), 3. Misschien nog naar Java als de tijd en geld het toelaat, en als laatste nog een weekje naar Marieke in Bangkok. Maar echte back packers zien wel hoe het loopt dus wat je ook geplant hebt het zou altijd anders kunnen lopen. Daar kwam ik al snel genoeg achter, want ik wilde mijn koffer voor 2 weken stallen op het vliegveld van KL zodat ik met een kleinere rugzak verder kon gaan. Dit bleek voor 2 weken 150,- euro te kosten en na enig na denken heb ik maar besloten dit dure grapje af te slaan. In andere woorden, ik heb al mijn spullen maar mee genomen. (lekker handig, niet dus).
Toen Luuk eenmaal was aangekomen en zich had verzoend met zijn vriendinnetje Floor, pakte we dus bus naar KL die leidde naar het Reggea hostel waar Karlijn en Floor al eerder in hun trip hadden geslapen en waar de voorzieningen prima waren. Luuk en Floor wilde natuurlijk hun eigenkamertje en Karlijn en ik sliepen in een 6 persoonskamer met 3 andere die avond. Aangezien Karlijn en Floor er al geweest waren konden ze ons mooit de hoogte punten van KL laten zien. Dit waren de Twin Towers, Time Square, China Town en wat culturele straatjes. Je gaat bijna denken dat ik het over NY heb maar het was toch echt KL. Ondanks dat dit de hoofdstad van Maleisië is was er verder toch niet veel te doen en hadden we in dag 1 zo goed als alles al gezien. We besloten de avond af te sluiten met een x-aantal biertjes en gingen lekker naar bed. Ik had heerlijk geslapen en eigenlijk helemaal niet zo veel last van een jet lag, wat denk ik kwam omdat we die dag ervoor toch veel gedaan hadden, maar ons mam zou zeggen dat het zou komen door mijn slechte dag ritme van de afgelopen maand (ik geef haar geen ongelijk).
De volgende dag hadden we besloten om naar de the Batu Cave te gaan en aan het eind van de middag de bus richting Melaka te pakken. Het leukste van de batu cave waren de apen. Het waren echt van die vervelende snot beesten die je eten en drinken komen afpakken en het dan voor je neus gaan vertoeven. Om de cave te kunnen betreden moest je een lange steile trap beklimmen van 8 meter breed waar de apen op zaten. Wanneer je boven was stond je in de opening van de batu cave die uit 2 delen bestond met vele kleine boedistische tempetjes. De cave zelf was niet zo spectaculair. Dit had te maken met het feit dat er de avond ervoor een groot feest was waar duizenden boedisten op afkwamen die er een enorme puinzooi van hadden gemaakt. Overal om je heen troep, bloemresten, slippers, schoenen, etc. Dit zorgde er wel voor dat wel minder last van de apen hadden omdat deze erg druk waren met het doorzoeken van dit vuil naar eten of drinken. De apen zorgden wel voor veel lol en kijk plezier en na dat er 1tje het gemunt had op Karlijn besloten we naar beneden te gaan de kraampjes die er nog stonden te bezoeken en de reis te vervolgen naar Melaka.
gr Pascal

  • 21 Februari 2012 - 09:08

    Marieke Widlak:

    Há schatteke,

    Leuk verslagje!

    En wat grappig dat Floor en Karlijn met hun bordje klaar stonden.

    X Marieke

  • 21 Februari 2012 - 11:23

    Peter:

    Ik dacht eerst dat er Batcave stond, maar helaas :(. Super leuk om te lezen Pascal!

  • 21 Februari 2012 - 14:04

    Irma:

    Ha Pascal, leuk om te lezen hoe jullie het hebben. De verhalen over Maleisië geven een deja vu en de foto's ook. Zijn jullie de twin-tower in Kuala Lumpur nog op geweest? De belevenissen in de jungle en de bloedzuigers zie ik zo voor me, vooral de reactie van Luuk en Floor. Heel veel plezier nog en de groetjes aan Luuk, Karlijn en Floor. Groetjes Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascal

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 14295

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Eventjes studeren in Zuid-Korea

Landen bezocht: