Melaka - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu

Melaka

Door: pascalvanmaasakkers

Blijf op de hoogte en volg Pascal

21 Februari 2012 | Indonesië, Batavia

Na een 2 uurige bus trip vanaf Kuala Lumpur kwamen we om 19.00 uur aan in Melaka. Bij het uitstappen stond er een man op ons te wachten die zijn hotel kamer aan ons wilde verkopen. Aangezien wij luie mensen zijn en het erg goedkoop was besloten we daar te gaan slapen en hoefde we ook niet meer te zoeken naar een slaap plek. Melaka is een klein dorpje dat 200 jaar geleden onder Nederlands gezag was en dit is nog terug te zien in verschillende dingen. Zo hadden ze een molen, Kerk, huisjes gebouwd in typische Nedelandse stijl en zoals boven de deur geschreven stond een ”Stadhuys”. We hadden weer lekker gegeten en met een Snikkershake als aperitief. In ander woorden een knus en sfeervol stadje.
We hebben hier de volgende dag rond gehangen en ook hier hadden ze een China Town met een aantal mooie tempetjes. In het midden van het dorpje had je een soort attractie net als in de Efteling waarmee je boven het dorpje kon uitkijken en daar besloten we in te gaan. Dit gaf een mooi panorama view en vanuit hier konden we alles overzien. Zo zagen we ook dat ze een stuk verder in het dorp typisch Nederlandse rijtjes huisjes hadden gebouwd. Het was een erg leuk gezellig en sfeer vol dorpje waar we lekker een dagje konden genieten. In de avond besloten we naar een saté restaurant te gaan. Dit was daar best bekent en we moesten dan ook in de rij staan om te wachten op een leeg tafeltje. Eenmaal aan tafel zette ze voor onze neus een pan met gekruid water neer dat ze aan de kook brachten. Eenmaal aan de kook voegde ze iets wat leek op stukjes schijt toe en iets wat leek op zaagsel, maar het smaakte toch erg lekker. We konden zelf stokjes uit een vitrine pakken met rauw vlees, vis, tofoe of groente. We durfde eigenlijk niet veel te proberen maar hadden geluk dat er nog een Nederlands vrouwtje aan het eten was die ons vertelde wat alles was en we onze voorraat uitbreide van 3 verschillende stokjes naar 6 (van de 30 verschillende dingen die ze hadden). Maar voor mensen die ooit naar Melaka gaan, het is een enorme aanrader! Erg leuk en ook erg lekker. We besloten naar een gezellig restaurantje te gaan waar ze goedkoop bier verkochte en waar een dikke lelijke en vals zingende Maleisiër Engelstalige liedjes zong. Maar het bier deed zijn werk en naar 17 pitchers bier was het allemaal niet meer zo vals en blairde we af en toe gezellig mee. De dames hadden ook nog sjans met een ouwe man die elke keer zijn tong over zijn lippen streelde als Luuk en ik niet keken enzo hadden we een zeer gezellig avond met een goeie kater in de ochtend. En die ochtend moesten we al om 9.00 de boot hebben die ons bracht naar Dumai (Indonesië) waarna we onze reis voortzette richting Bukit Lawang.

• 21 Februari 2012 - 09:12

Marieke Widlak:

Hee lieverd,

Wat heb je Melaka leuk omschreven. Ik zou er graag een keer heen gaan!

Tot zo!

xxxx Marieke