Met Marieke in Bangkok - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu Met Marieke in Bangkok - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu

Met Marieke in Bangkok

Door: pascalvanmaasakkers

Blijf op de hoogte en volg Pascal

12 Maart 2012 | Zuid-Korea, Seoel

Na een dagje vliegen met veel kriebels in m’n buik kwam ik uiteindelijk s’avonds aan op de plek waar ik al een paar keer over had gedroomd. De douane deed nog even moeilijk omdat ik de naam van het hotel moest invullen, maar naar deze gepasseerd te zijn stond daar Marieke op mij te wachten! We gingen snel naar de Taxi die ons bracht bij het appartement van mevrouw Widlak en haar kamergenootjes waar ik deze week zou slapen. Die avond zijn we nog bij haar om de hoek gaan drinken bij de beruchte Disco/ bar busjes waar je gezellig en goedkoop lekkere cocktails kan nuttigen. We hebben elkaar goed bij gekletst van al onze avonturen die we de afgelopen maand hadden mee gemaakt. Marieke was namelijk al een maand in Bangkok en net naar Cambodja geweest waar ze vrijwilligerswerk heeft gedaan met de moeder van Tessa (vriendin van Marieke waarmee ze naar Bangkok is) en Tessa zelf uiteraard en Stefanie (ook een vriendin die op hun kamer slaapt). Ze hadden daar 2 ochtenden gewerkt aan het bouwen van een houtenhuis en nog 2 dagen het land ingetrokken en wat culturele plekjes bezocht. Het was in ieder geval heel erg fijn om elkaar weer te zien en het was ook erg plezant om wakker te worden naast je vriendin i.p.v. Karlijn. (grapje klijntje). Aangezien Marieke in Bangkok is voor haar stage moest ze de woensdag gewoon om half 12 daarheen en heb ik lekker kunnen chillen in het zwembad, alles op internet aan school en mail bij kunnen werken en weer eens lekker kunnen sporten in de fitness ruimte. S’avonds zijn Marieke en ik samen naar een gezellig wat breder steegje geweest met live muziek van een ladyboy en hebben we heerlijk gegeten. We besloten s’avonds lekker rustig aan te doen en hebben nog een filmpje gekeken.
De donderdag besloot ik met Marieke mee te gaan naar haar stage. Ik had geen idee hoe het eruit zou zien maar het was kleiner en rommeliger dan ik had gedacht. Het werkpand was ongeveer 3 bij 8, overal lagen spullen zoals, stoelen, heel veel spullen gemaakt van potloden, een mandje van pinda’s, etc. Marieke en Tessa hadden een bureautje waar aan ze met hun eigenlaptop werkten aan de opdrachten die ze kregen. Hier en daar krijgen ze hun opdrachten maar toen ik er was hadden ze het gelukkig even rustig. Zo was het voor mij natuurlijk wel een stuk gezelliger om aanwezig te zijn op hun werk plaats en hebben we s’middags geluncht bij een plaatselijk tentje waar hun vaker en heel goedkoop in de middag aten. Daarna ben ik Bangkok in getrokken, mijn plannen waren om naar China town te gaan maar daar bleek voor 18.00 uur niets te doen te zijn en zo heb ik na het bezoeken van het nationaal stadion weer terug gegaan naar het appartement waar ik en lange tijd voor het eerst mijn verhalen via skype aan moeders en michel heb kunnen vertellen! S’avonds ben ik met Tessa en Marieke gaan eten bij “het groene tentje” dit was een goedkoop restaurantje dat was omringd door bomen en bloemen. We hebben onze weg vervolgd naar een luxe club gelegen op de 8ste verdieping van een van de vele flats. Het zag er daar erg sjiek en relaxed uit, het was in de open lucht en ook hier klonk er weer live muziek alleen dit maal van een vals zingende jongedame. Erg gezellig.
De vrijdag ochtend hadden Marieke en ik besloten om naar Ayutthaya te gaan. Dit is een wat ouder dorp met enorm veel verschillende tempels en een van de hoogtepunten rondom Bangkok. Er was ons verteld dat de trein al rond half 8 vertrok dus we moesten vroeg in de ochtend op pad. Eenmaal aangekomen op het station bleek dat de trein pas om half 9 vertrok… Erg vervelend dus want we hadden wat langer kunnen slapen. Eenmaal in de trein moesten we ook nog eens een half uur wachten voor vertrek, begon goed dus deze ochtend. Na een 2 uurige treinrit kwamen we dan eindelijk aan op onze bestemming. We waren van plan om een scooter te huren en dan de tempels 1 voor 1 te bezoeken. Eenmaal buiten op het station werden we al gelijk aangesproken door een x-aantal personen die ons wilden vervoeren met een Tuk-Tuk. We hadden gelezen dat het aardig wat kosten om z’n mannetje te huren maar dat bleek wel mee te vallen. Marieke en ik huurde dus een van de tuk-tuk chaffeurs voor 3 uur in en we konden alle tempels gaan bezoeken die we maar wilden. Door de dag heen hebben we vele soorten tempels gezien en het beroemdste/ bekenste was de Buddha in de boom. Dit is alleen het hoofd van Buddha die omringt was door de wortels van de boom die daar boven prachtig tot bloei kwam. Heel erg bijzonder om te zien en ook heel erg mooi. Ook had je hier vele Buddha’s die niet compleet waren, je zag bijvoorbeeld alleen het hoofd en de benen bij elkaar liggen, of het boven lichaam en de armen etc. Wat ik ook wel een van de mooiere dingen aan Ayutthaya vond was dat het een soort van ruïne is. De meeste plekken waar ik ben geweest zijn reusachtige tempels die picobello in orde waren of in ieder geval gerestaureerd maar dit was nog allemaal in de originele status We zagen ook hier en daar dat je deze plek in het regenseizoen kan bezoeken met een bootje. Alles is dan namelijk onder water gelopen en het is dan niet mogelijk om het te voet of per auto te doen. Je gaat dan in een soort Italiaans gondelbootje de tempels af! (dus mocht je er zijn in het regen seisoen, is dat zeker een aanrader) Maar terug naar ons. Het was dus erg mooi en erg gezellig vooral, we hebben samen olifant gereden alleen we hadden daar iets meer van verwachte. De olifant ging namelijk alleen de straat uit, even 50 meter het hoekje om en dan weer terug. Niets aan dus. Ondanks dat, hebben we er toch wel een leuke foto uit weten te slepen! De dag verliep erg snel en de 3 uur waren dan ook zo om. We hadden daar nog lekker wat loempia’s gegeten aan de gelegen rivier en zijn daarna terug gegaan naar Bangkok om s’avonds lekker te gaan eten en dan naar khao san road een van de gezelligste straten waar heel veel toeristen en vooral backpakkers te vinden zijn. Daar heb ik dit jaar mijn eerste lekkere voetmassage van een uur lang gehad!!!. Heerlijk aan de straat genieten met z’n tweetjes terwijl die Thailander lekker die stinkvoeten masseren! Na een uur besloten we de straat door te lopen en hebben we nog gezellig wat gedronken bij een zeer sfeervolle tent en was deze dag ook weer zeer geslaagd!
Zaterdag hadden we niets op de planning staan in de ochtend en middag, en s’avonds wilde we naar een box wedstrijd. We hebben lekker gechilled en gebruind aan het zwembad en zijn rustig aan in de middag vertrokken naar het box stadion om kaartjes te kopen. Eenmaal aangekomen bleken de kaartjes 2x zo duur te zijn dan we dachten en zouden we ook nog eens 4 uur moeten staan. Dat zagen we allen niet zitten en hoe vet het ook zou zijn geweest hebben we de box wedstrijd maar laten schieten. We wisten dat er een park in de buurt was en besloten daar maar heen te gaan. Het was een erg mooi en goed bezocht park midden in de stad met fitness apparatuur en hardlopers en je kon waterfietsjes huren in andere woorden een echt park. We merkte naar enige tijd dat er iets van een festival bezig was en gingen het bezoeken. Het bleek een fietsfestival te zijn dat het fietsen en het gebruik van groene stroom en milieuvriendelijkheid promoten, in iedergeval dat dacht ik. Het was ook best wel cool want de stroom bijvoorbeeld dat bij het festival verbruikt werd, werd grotendeels door fietsende mensen op hometrainers geproduceerd, en je kon een soort smoothie bestellen die je zelf moet mixen door te trappen op een soort hometrainer. We hebben hier rond gelopen en de muziek geluisterd en besloten naar China Town te gaan waar ik al eerder heen wilde gaan. Het was erg indrukwekkend en groot. Een grote straat met alleen maar uithangborden en kraampjes. Wat ons opviel was dat er bijna geen restaurants in waren waardoor we ergens anders moesten gaan eten. Met z’n vieren zijn we naar khao san road gegaan en hebben daar heerlijk europees gegeten en de heerlijkste massage van de week gehad. Dit keer geen voetmassage maar een Full Body Oil massage. Weer een uur heerlijk genieten en ontspannen. Aangezien het zaterdagavond was besloten we lekker opstap te gaan met ene wouter die we in de club Glow zouden ontmoeten. Het was een erg standaard club maar de muziek was zo eentonig en toen wij arriveerde was het ook nog niet druk. We hadden daar een drankje genomen en besloten al vrijvlot om opzoek te gaan naar een andere club. Wouter hadden we ook nog niet gezien maar die wilde graag naar Glow waar zijn vriendin werkt en we besloten met z’n vieren naar de club Climax te gaan die ook nog eens heel toevallig 50 meter van ons hotel vandaan zat. Deze club had live muziek en was super vet! Sfeer zat er goed in, ze speelde op een hele leuke manier de nieuwste hits in de wereld. Een nadeeltje was dat iedereen wel een stuk ouder was en dat er veel hoertjes rond lopen om de mannen te vermaken. Het was een zeer geslaagde avond!
Op zondag gingen Marieke en ik samen naar een safaripark. Ook dit was weer een vrij unieke ervaring omdat het een soort rondleiding/tour was. Normaal gaan de mensen in Nederland zelf naar een park bekijken wat ze willen en gaan en staan waar ze willen. Maar hier hadden ze een heus schema waaraan iedereen zich hield binnen het park. Zo hadden we als eerste een oerang utan show, Super grappig was dat, alle aapjes waren verkleed en in het begin kwam de jostiband op en daarna gingen ze tegen elkaar boxen. Heel grappig was dat en erg leuk om te zien. Daarna hadden we 20 minuten om naar de volgende show te gaan, iedereen loopt dan een bepaalde route door het dierentuin en gaat vervolgens richting de show. De 2de show was een zeehonden show, ook weer erg leuk en spectaculair om te zien wat die beestjes kunnen. Daarna hadden we een westernshow, deze was erg saai met typische Aziatische humor want iedereen lag dubbel behalve Marieke. Ook de lunch was inbegrepen en voor iedereen tegelijk. Grootte rijen tafels voor honderden mensen stonden klaar en langs een buffet kon je zelf opscheppen. Het is was goed te verteren en naar snel alles op te hebben gegeten besloten we zelf op pad te gaan om nog wat dieren te bekijken voordat we weer door moesten naar de volgende show. Na enige tijd zoeken en al veel dieren gezien te hebben kwamen we aan bij het giraffe platform waar je ze kon voeren en aaien. Super grappige beesten met een enorm lange tong!!! Onze laatste show was een dolfijnen show die ook erg leuk was. Ik had nog nooit een dolfijnenshow of zeehondenshow gezien dus ik vond het allemaal erg interessant! Er waren ook erg veel Arabieren en toen de tribunespeakers een erg populair nummer draaide gingen alle Arabische mannen helemaal los en maakt er een spectaculair feestje van. Super grappig om mannen tussen de 30 en 60 helemaal zien los te gaan en na hun te hebben zien dansen vind ik dat ons pap nog niet eens zo slecht is! Als laatste hadden we de safari tocht waar we leeuwen, tijgers, panters, nijlpaarden, neushoorns, vele vogel soorten, zebra’s, giraffe en ga zo maar door zagen. Laat in de middag kwamen we terug en hebben we gezellig met z’n 2je ergens gegeten.
De laatste dag, maandag, moest Marieke weer werken. Aangezien ik het erg leuk vond om bij haar te zijn ben ik gewoon mee gegaan en mocht Marieke eerder weg om de laatste avond met mij door te brengen! Deze avond hebben we ook weer op khao san road door gebracht en na een afschuwelijke rug, schouder en hoofd massage van gelukkig maar een half uur zijn bij een romantisch/ sfeervol tentje gaan eten en hebben als afsluiten nog een HEERLIJKE voetmassage gehad.
In de ochtend moest ik al vroeg weg richting Korea en na afscheid te hebben genomen van m’n lieve schat was ik precies op tijd voor m’n vlucht. En met precies op tijd bedoel ik ook precies op tijd. 5 minuten voordat de bagage depot sloot gaf ik m’n koffer af. En 5 minuten voordat de gate sloot was ik in het vliegtuig!
Ik hoop binnen enkele dagen m’n eerste 2 weken van Korea te kunnen posten op deze site, het gaat erg goed, veel stappen en school gaat pas echt beginnen deze week want vorige week was introductie. Maar al veel gedaan en vele vrienden gemaakt!

• 12 Maart 2012 - 09:10

Thomas:

Klinkt geweldig man! Genieten met alle nieuwe dingen die je ziet en een weekje met je vriendin is natuurlijk erg lekker, haha!

Hou ons op de hoogte maat!

• 12 Maart 2012 - 11:39

Paul:

Veel plezier nog in Korea. Groeten aan Jin-Sung Park.