Brestaki + Medan - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu Brestaki + Medan - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu

Brestaki + Medan

Door: pascalvanmaasakkers

Blijf op de hoogte en volg Pascal

05 Maart 2012 | Zuid-Korea, Seoel


Na de meest leipe autotrip tot nu toe, inhalen in een haarspeldbocht, op een vierbaansweg helemaal aan op de andere rijbaan rijden en dan zigzaggen tussen de auto’s door, op 1 cm na 2 scooter onderuit peren, leip dus, waren we heelhuids aangekokmen en werden weer begeleid naar ons hosteltje dat beheerd werd door een Nederlander. Na onze spullen gedumpt te hebben zijn we door gegaan naar het dorpje. We liepen over een grote markt met van alles en nog wat en merkte al weer snel dat wij een hele attractie waren voor de mensen (met name de jongeren) daar. Ik “Justin Beeber” werd weer aangesproken door een handje vol lokale meisjes en ze wilde graag met mij op de foto en een gesprekje met mij voeren. Zo geschieden het en we zijn daarna door gegaan naar het reisbureautje en hadden daar ons vervoer geregeld voor 2 dagen later (Karlijn terug naar Toba Lake en de rest naar Medan om verder te gaan). Toen we uit het reisbureautje liepen werden we aangesproken door een x-aantal scholieren die de opdracht hadden om Engelstalige mensen aan te spreken en het gesprek op te nemen. We vonden dit best bijzonder en interessant dus we gingen er op in, niet wetend dat elke 50 meter z’n groepje op ons stond te wachten. De kinderen konden best goed engels spreken maar hadden geen flauw idee wat ze vertelde. Ze wachte totdat wij klaar waren en dan gingen ze naar de volgende zin, erg komisch om mee te maken. Iedereen behalve Karlijn (die zich niet zo goed voelde) had een gesprekje gehad met een lokale scholier en daarna weigerde we iedereen omdat we er een beetje gek van werden. Na wat gegeten te hebben besloten Karlijn en ik een full body massage te nemen om eens lekker te gaan ontspannen en zijn Floor en Luuk het dorpje wat verder in gelopen. Het was heerlijk genieten alleen het was voor de vrouwen daar vrij normaal om boertjes te laten wanneer ze dat moesten. Dit was uiteraard wel een rare gewoonte maar helemaal wanneer ze je een massage aan je borst/nek geven met hun hoofd 10 centimeter van de jouwe af en dan een verrekte lange stinkboer in je gezicht laten. Gelukkig kwamen er geen stukjes mee en heb ik er toch van kunnen genieten (de massage dan) en zijn we daarna lekker naar huis gegaan om even te relaxen. S’avonds hadden we gegeten bij een westers eettentje wat erg langzaam was in het bedienen, maar het eten was prima en we hebben onze weg vervolgd naar onze bedjes toe.
In de ochtend hadden we een gids geregeld die ons zou begeleiden naar de top van de vulkaan. Het was een zeer mooie tocht. We kwamen een dodelijke rups tegen, een vlees etende plant, de “natuurlijke oorbel” dit was een zaadje en wanneer je deze opende, krulde deze om en kon je het om je oor heen doen. Verder veel verschillende planten soorten, onze gids wist heel veel te vertellen en was erg interessant om naar te luisteren, zo hebben we ook kunnen proeven van de kaneel boom en zijn bladeren. Later bleek deze gids toch ook wel zijn irritante kanten te hebben want zo kon je m niet altijd serieus nemen en hij maakte elke keer de zelfde grappen en was nooit stil. Eenmaal boven op de berg hadden we prachtig uitzicht, alleen dit stukje lag boven de wolken ondanks dat was er boven ons nog een wolkendek dus we hebben niet echt van de zon kunnen genieten. De vulkaan was erg mooi met veel gaten erin waar het stoom gigantisch hard uit kon spuiten. Ook zag je af en toe het water koken en konden we in de krater lopen. Het was erg mooi en zo hebben we kunnen genieten alles om ons heen. De weg terug naar beneden was ook weer erg mooi en voor het eerst zag ik in het groot een bamboebos. We vervolgde onze weg naar de Hot Springs, deze waren voor ons niet nieuw omdat we er al heen waren geweest in Lake Toba maar dat maakt ze niet minder lekker! Na de lange warme dag hebben we lekker kunnen relaxen. Toen we terug waren op onze kamer merkte Luuk en ik dat we enorm verbrand waren wat ik nog 2 dagen zou gaan voelen. S’ochtend en de rest van de dag was het namelijk erg bewolkt waardoor we niet aan zonnebrand hadden gedacht. Maar omdat we zo hoog zaten op de vulkaan (rond de 2.500 meter boven de zeespiegel) maakt dat niet uit.
S’avonds hadden we een heerlijke maaltijd gegeten bij onze hostel. Het was enorm veel, rijst, soep, gemarineerde kip, groetje, etc. We vonden het zo lekker dat we het recept van de gemarineerde kip gevraagd hebben en we hebben de sausjes mee gekregen zodat we het thuis zelf kunnen maken! De volgende ochtend moesten we al rond 8 uur vertrekken naar Medan en heb ik en Luuk afscheid genomen van Karlijn die om 1 uur terug zou gaan naar Lake Toba. Dit wil ik ook gelijk gebruiken om haar nogmaals te bedanken want aangezien Luuk veel bij Floor was heb ik veel tijd met Karlijn door gebracht en ik heb enorm genoten van de trip mede dankzei jou! Dus nogmaals bedankt!
De reis naar Medan duurde niet heel erg lang, na 4 uur kwamen we aan op de bestemming en zijn Luuk, Floor en ik de stad Medan gaan verkennen. Na eerst weer eens een lekker een burger te hebben gegeten bij de Mac zijn we door gegaan naar een van de grootste schopping malls in Medan. Eerst konden we onze ogen niet geloven want het was zo armzalig en klein maar na een tijdje lopen zagen we het rijkere gedeelte met de “luxe” winkels. We hebben wat gegeten en hadden geen zin om de resterende 3 uur rond te wandelen in Medan. Luuk en ik zijn naar een arcade gegaan waar we ons een half uurtje hebben vermaakt met basketballen en Floor is wat gaan kijken in de winkels. Uit eindelijk zijn we naar 1,5 uur aangelopen en hebben we lekker gegeten in een van de restaurantjes gelegen aan een park. Rond de klok van 6 was het voor mij tijd om afscheid te nemen van Luuk en Floor die hun reis vervolgde naar pulau weh (een eiland ten noorden van Indonesië waar e prachtig kan duiken) en ik ging naar mijn hotel waar ik de nacht zou verblijven om vervolgens mijn trip te vervolgen naar Marieke in Bangkok. Luuk en Floor ook nogmaals bedankt want ik heb erg genoten van alles wat we hebben meegemaakt!
Die avond ben ik nog naar de moskee geweest die naast mijn Hotel lag, dit was de 2 na grootste moskee van Indonesië en dus erg mooi om te zien. S’avonds heb ik nog lekker een filmpje gekeken. Ik zat in een super klein warm en donker kamertje wat best eenzaam was en helemaal niet leuk, maar met mijn gedachten bij Marieke heb ik toch nog lekker kunnen slapen en ben ik in de ochtend al vroeg vertrokken naar het vliegveld om die avond in de armen van m’n lieve schatteke te kunnen vliegen

  • 05 Maart 2012 - 19:55

    Ruud:

    en tom michel lucia martijn
    hoi

    leuk om iets te lezen hier hebben we veel sneeuw (zie facebook) in je verslag staan maar een paar spelfoutjes (doorgegeven via lucia) :P maar verder een leuk verslag
    wij hebben een goeie dag beleefd (wederom zie facebook) met alleen weinig zicht
    groeten van ons allen en tot skype

    gr de familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascal

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 14291

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 15 Juli 2012

Eventjes studeren in Zuid-Korea

Landen bezocht: