lake Toba - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu lake Toba - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Pascal Maasakkers - WaarBenJij.nu

lake Toba

Door: pascalvanmaasakkers

Blijf op de hoogte en volg Pascal

01 Maart 2012 | Zuid-Korea, Seoel

Eenmaal aangekomen in Parapat moesten we wachten op de boot die ons zou brengen naar ons hotel genaamd Mas dat lag op het eiland van Lake Toba. Het hotel dat gerund werd door Baba’s oom was erg netjes en ook weer niet duur. We kwamen laat in de middag aan en besloten rustig aan te doen en s’avonds te gaan eten bij Tony’s pizza waarover Luuk goede recensies had gelezen in de Lonely planet. Toen we eenmaal opzoek waren gegaan viel ons al gelijk op dat iedereen met de scooter was en bijna niemand s’avonds over straat liep. Na een half uur lopen hadden we nog niets gevonden en besloten we bij een net uitziende huiskamer (want dat was het) met een uithangbord te gaan eten. Opa’s lag lekker op de bank TV te kijken en wij aan de kamer tafel lekker aan het eten. De volgende dag besloten we ook een scooter te gaan huren zodat we een beetje het eiland kunnen bekijken. We moesten nodig geld pinnen om alles te kunnen bekostigen en het regelen van onze vliegtickets en even skype met de moeders van Floor. Deze dag hebben we lekker rustig aan kunnen doen en werden we weer uitgenodigd om s’avonds te gaan BBQ-en met Baba, de zoon van de eigenaar en wat vrienden van hem. De avond beloofde erg spectaculair te worden en met live muziek van onze nieuwe vrienden en lekker eten hebben we ons prima vermaakt die avond. Als afsluiter gingen we met z’n alle naar een kroeg in Tok Tok. De kroeg draaide goeie muziek maar er was alleen niemand te bekennen! Dit had waarschijnlijk te maken met de avond ervoor, toen was het Valentijn, en bleek er een groot feest te zijn met live muziek. Maar we waren met een gezellige groep en we gingen poolen 2 tegen 2 en veel bier drinken! We besloten nog een lekkere avond snack te nemen, geen kebab of shoarma, maar gewoon Fried Noodles, en nu weet ik niet of het aan het bier lag maar Karlijn en ik vonden dat de lekkerste Fried Noodles tot nu toe! Rond een uurtje of half 2 besloten we om terug te gaan en ons bed op te zoeken want de volgende dag wilde we naar de hot springs aan de andere kant van het eiland wat 43 km van ons vandaan was.
We vertrokken om 9.30, we waren met 5 man want de dag ervoor hadden we een Finse kerel leren kennen die graag met ons mee wilde. Dit vond ik zelf geen probleem vond maar daar waren de meningen over verdeeld. Uit eindelijk was het geen probleem en hebben we onze ogen uit kunnen kijken, kunnen genieten van het scooter rijden (heren rijden, dames achterop) en zijn we een paar keer gestopt om te kijken naar wat er te beleven was. Zo stopte we bij een bruiloft die zou plaatsvinden in de loop van de dag. Het was voor de katholieke kerk en het is gebruikelijk dat men dan grote kleurrijke borden maakt van bloemen met een tekst naar de bruid en bruidegom toe. Het zag er allemaal heel mooi uit en onder het genot van live muziek genoten we van wat we zagen. We vervolgde onze reis richting de hot springs en belande in een groter dorpje waar we slippers gingen zoeken voor Luuk en waar we even konden bijkomen en wat te drinken hebben gehaald. Uiteindelijk kwamen we rond een uur of 1 aan bij de warmwaterbronnen. Het zag er heel mooi uit. De rivier stroom was gelig van kleur en de Dampen kwamen er vanaf. We waren omhoog gelopen om te kijken of we de oorsprong konden vinden maar die was te hoog. Wel zagen we een watervalletje waarvan de stenen erachter groen, geen, bruin en grijs van kleur waren! De zwavel geur die er hing was soms zo erg dat je niet normaal kon ademen. Zo als jullie misschien wel weten ruikt zwavel heel erg naar rotte eieren, en dat waren we eigenlijk allang gewent omdat we Karlijn bij ons hadden en nog een zeer bekent iemand. Omdat het al middag was zijn we wat gaan eten en drinken en besloten we om daarna lekker te gaan chillen in en van de “hot springs”. Jammer genoeg was het geen natuurlijke bron waar we in zaten, maar waren er vele tentjes die het water uit de hot spring tapte en achter hun krotje een zwembad hadden met het heerlijke warme water! Na lekker te hebben genoten zijn we terug gegaan met de brommer en hebben we nog een heel oud en niet toeristisch wijkje bezocht waar alles nog heel primitief was. Eenmaal op de scooter zagen we de regen al aankomen en we besloten om in 1 rit terug te gaan zodat we de regen zouden ontlopen. Luuk en ik zijn nog lekker gaan zwemmen in de regen maar omdat het meer lekker warm was boeide ons dat niet. S’avonds hadden we weer lekker gegeten en zijn Karlijn en ik en San (uitspreken al sun), een kerel waarmee Karlijn het goed kan vinden, naar een andere kroeg dan de avond ervoor gegaan en hebben ons prima kunnen vermaken met de mensen die we daar hebben ontmoet. De laatste dag zijn we s’ochtens naar een traditionele dans gaan kijken met San die heel erg aardig was (dankzij Karlijn) voor ons en ons in alles hielp en begeleide. De dans was niet veel aan maar wel leuk om gezien te hebben. Deze dag hebben we het ook weer rustig aan gedaan en ons lekker vermaakt met alles om ons heen. En ook deze dag hadden we lekker gezwommen in het meer. S’avond hadden we ons nog goed vermaakt met wat biertjes en de volgende ochtend hadden we geplant om verder te gaan naar Brestaki, een Active vulkaan die we wilde beklimmen.
Om alles samen te vatten, deze paar dagen lekker rustig aangedaan, niet te intensief en het vakantie gevoel laten overheersen.

• 01 Maart 2012 - 22:05

Ruud:

en dan komt de actieve vulkaan en stop je
    lijkt wel een tv serie waarbij je ook niet wilt wachten tot volgende aflevering

veel plezier in korea en lees snel weel meer
    toch.......

gr